17 Şubat 2016 Çarşamba

YAKLAŞIM MI? YETENEK Mİ?


''Hayatta olumlu ve kararlı bir tutuma sahip olmaktan daha değerli çok az şey vardır.''
                                                                                                                               John C. Maxwell

       Bazı bireyler, pozitif yaklaşım sanatının ne kadar önemli olduğunu hisseder ve yaşamıyla ilgili yol haritalarını çizerken bu yönde belirli stratejiler oluşturur. Yaklaşımın oluşturduğu mucizeyi fark eden insanlar, aynı zamanda pozitif yaşamayı bir yaşam biçimi haline getirir. Çünkü, pozitif davranış şekilleri her zaman pozitif sonuçlar getirir. Bu gerçektir.

       Yaklaşımı satış sektörüne entegre edersek eğer; coşku dolu, güler yüzlü, içten ve yardımsever bir yaklaşım, satış başarısının %80'ini oluşturur. Ürün ya da hizmet hakkındaki teorik bilgi ve profesyonel beceriler ise satış başarısı için sadece %20'lik dilimde kalır.

     ''HAYATIMIZIN %80'İ YAKLAŞIM, %20'Sİ TEORİDİR.''                         

       Beden dilini nasıl kullandığımız da bize benzer sonuçları veriyor zaten. Kullandığımız kelimelerin önemi sadece %7'dir. Geri kalan yüzde ise beden dilimiz ve ses tonumuzdur. Bu sebepten yukarıdaki kural bizi çok şaşırtmamalı diye düşünüyorum.

      En iyi satış temsilcileri, yaklaşımı en iyi olan çalışanlardan oluşur. Bu çalışanlar pozitif yaklaşımlarını şartlar ne olursa olsun değiştirmez. Potansiyel müşteriler de, beğendiği ürün ya da hizmeti yaklaşımı pozitif olan satış temsilcilerinden satın alır. İyi bir yaklaşım, bazen potansiyel müşteri ile telefonda konuşmayla başlar, bazen de güler yüzlü şekilde sıkı bir el sıkışmayla... ve görüşmenin sonuna kadar sürer. Yaklaşım sadece ilk karşılaşma ya da satış anında uygulanması gereken bir davranış değildir. Satış sonrası hizmet kısmında da aynı şekilde devam etmelidir.

                                    ''Yaklaşım sizi A noktasından zirveye götürür.''


       Aynı zamanda iyi bir yaklaşım, sadece satış sektöründe değil, günlük yaşantımızda da kullanabileceğimiz bir davranış şeklidir. Bunun için karşımızdaki kişilerle, sadece biraz empati kurmak ve duygularımızı kontrol etmek yeterli olacaktır. Çünkü, yaklaşımımız değiştiğinde hayatımız değişir!

                             

                                            

Mükemmel satış yetkinliğine sahip olmak için;

Öncelikle, pozitif düşünce ve yaklaşım konusunda kendinizi sürekli geliştirin. Duygularınızı kontrol etmeyi daha fazla öğrenin. İçinde bulunduğunuz şartlar ne kadar zor olursa olsun, iş yaşamında sürekli sergilediğiniz bir duruşunuz olsun.


Sevgiler,

Yücel Uygun
Founder
DBA Consulting











Kaynak; 

DBA Consulting
Mehrabian’s 7-38-55 Rule of Personal Communication

4 yorum:

  1. Rekabetin had safhada olduğu günümüzde satışın ve satış temsilcisinin önemi giderek artmakta.Satışta fark yaratmak ise ayrıntıda neler yaptığınızda gizlidir.Yazınızda da bahsettiğiniz gibi pozitif düşünce ve yaklaşım ; yukarıda bahsettiğim ayrıntılarda belki de en önde olan unsurların başında geliyor.Kurumsal satış kanalında edindiğim tecrübeler doğrultusunda aktarabilirim ki ; özellikle kurumsal müşteriler artık ürün veya hizmet alımında karşılarında görmek istedikleri sadece bahsi geçen ürün veya hizmetleri sunan firmalardan ziyade satış temsilcisinden başlayıp en üst hiyerarşiye kadar pozitif yaklaşımla iş yapan çözüm ortaklarıyla çalışmaktır.
    Bu anlamda yazınızı gayet başarılı bulduğumu belirtmek isterim.Başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Yazınınızı okurken ''Hayatımızın % 80'i yaklaşım ve % 20 ' si teoridir'' cümlesi çok doğru bir yaklaşım. Ne söylediğimiz değil nasıl söylediğimiz önemli ve bunu hayatımızın her evresine yaymamız gerektiğimizi yansıtmışsınız. Marketing yöneticilerinin de yazınızda deneyimleyeceği pek çok bilgi bulunmaktadır ve bir marketingci olarak yazınızı zevkle okudum. İş ve özel hayatımız için ilk kural olması gerektiğini düşünerek çalışma arkadaşlarım ile bu güzel , bilgi dolu yazınızı paylaşacağım. Bizleri bilgisiz bırakmamanız dileği ile.

    YanıtlaSil
  3. İlginizden dolayı çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil